Material de apoyo

Referencias bibliográficas

  • Díaz Barriga, A. (2000). Estudio preliminar: El examen: Un problema de historia y sociedad. En A. Díaz Barriga, A. (Compil.), El examen: Textos para su historia y debate (pp. 11–28). Distrito Federal, México: Centro de Estudios sobre la Universidad (CESU), Plaza y Valdés y UNAM.

  • Duffy, T. and Jonassen, D. (1992). Constructivism and the Technology of Instruction .
    Hillsdale, Ney Jersey : Laurence Erlbaum Assocviates

  • Eccles, J y Wigfield, A. (1985) . Teacher expectations and student motivation. en J. Dusek (ed.) Techer expectancies (pp.185-226) Hillsdale , NJ : Erlbaum

  • Gagné, R. M. (1985). The conditions of learning and the theory of instruction .
    New York : Holt, Rinehart and Winston

  • Goleman, (1996) Inteligencia Emocional Goleman D.. Barcelona, Kairós

  • Guzmán, J. C y Hernández Rojas G. (1993) Implicaciones educativas de seis teorías psicológicas. La Habana : UNAM

  • Johnson,D y Johnson, R (1985) Motivational processes in cooperative, competitive and individualistic learning situations. En C, Ames y R. Ames (Eds.) Research on motivation in education. Vol 2: The classroom milieu. (pp 249-286) New York : Academic Press.

  • Kaplún M. (1995) Los Materiales de autoaprendizaje. Marco para su elaboración. Santiago, Chile: UNESCO; 1995. p.55

  • Koschmann, T., (1996). CSCL: Theory and Practise of an emerging paradigm .
    Lawrence Erlbaum Associates, Mahlwah , NJ .

  • Lakatos, I., and Musgrave, A., eds. (1970) Criticism and the Growth of Knowledge , Cambridge University Press, Cambridge , Great Britian.

  • Leontiev A. N. (1991) Artículo de introducción sobre la labor creadora de LS Vygotsky en Vygotsky L, S. Obras escogidas. Madrid : Visor.

  • Lockwood, V & Fleet, A, (1999), Attitudes towards the notion of preparing children for school, Australian Journal of Early Childhood , Australian Early Childhood Association, Volume 24, No. 3

  • Maslow, A. H. (1991) Motivación y personalidad . Madrid : Diaz de Santos.

  • McClelland, D y Pilon D. (1983) Sources of adult motives in patterns of parent behavior in early childood. Journal of Personality and Social Psychology , 44:564-574

  • McCombs B. L. y Marzano, R. J. (1990) Putting the self in self-regulating learning: The self as agent in integrating skill and will. Educational Psychologist 25, 51-70
Página 2 de 3
Material de apoyo / Módulo 3

.


D.R. © Tecnológico de Monterrey - Vicerrectoría de Investigación y Desarrollo - Septiembre 2005
| Aviso legal | Créditos |