Material de apoyo

Referencias bibliográficas

  • Merrill, M. (1987). The new component design theory: instructional design for courseware authoring. Journal of Instructional Science , 16:19-34.

  • Merrill, M. D. (1994). Instructional Design Theory . , NJ ( USA ): Englewoods Cliffs

  • Neuner G, Babanski Yu K, (1981) . Pedagogía. La Habana : MINED.

  • Papert, S. (1988). Constructivism in the computer age , chapter The conservation of Piaget: The computer as grist to the constructivist mill, pages 3-13.
    , Hillsdale , NJ : Lawrence Erlbaum Associates

  • Pérez G. A. (1992) La función y formación del profesor en la enseñanza para la comprensión en Comprender y Transformar la enseñanza. Madrid: Morata

  • Petri, H. L. (1990) Motivation: Theory, research and applications (3ra ed.) Belmont , CA : Wadsworth .

  • Pintrich, P. R. y Marx, R. (1993) Beyond cold conceptual change: The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change. Review of Educational Research , 63, 167-199

  • Polaino, A. (1993) Procesos afectivos y aprendizaje: intervención psicopedagógica. En j. Beltran (ed.) Intervención psicopedagógica. Madrid: Pirámide pp 108-142.

  • Rogers, C. R. y Freiberg, H. J. (1994) Freedom to learn (3ra. Ed) Columbus , OH : Charles E. Merril

  • Ryan, R. M. (1991) Te nature of the self in autonomy and relatedness. En G. R. Goethals y J. Strauss (Ed) Multidisciplinary perspectives on the self. New York : Springer-Verlag

  • Sacristán, Gimeno J. (1998). El currículo. Una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata

  • Schunk, D. H. (1996) Teorías del Aprendizaje. México: Prentice may

  • Shuell, T. J. 1986. "Cognitive conceptions of learning." Review of Educational Resarch. 56, 411-436 Washington , DC : American Educational Research Association.

  • Vigotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The development of higher psycological processes , Cambridge , MA : Harvard University Press

  • Weiner, B. (1992) Human motivation: Methapors, theories and research. Newbury Park , CA : Sage.

  • Woolfolk, A (1996) Educational Psychology Sixth Edition. Boston : Allyn y Bacon


Página 3 de 3
Material de apoyo / Módulo 3

.


D.R. © Tecnológico de Monterrey - Vicerrectoría de Investigación y Desarrollo - Septiembre 2005
| Aviso legal | Créditos |